همه چیز درباره نورگیر حبابی از مراحل اجرا تا قیمت

همه چیز درباره نورگیر حبابی از مراحل اجرا تا قیمت

مراحل نصب نورگیر حبابی برای خانه به عنوان سقف پاسیو یکی از مسائلی است که عمدتا افراد دوست دارند درباره روند آن بدانند تا کامل از مراحل اجرا و زمان مورد نیاز برای آن مطلع شوند. قطعا یکی از نکاتی که میخواهید بدانید هزینه نورگیر حبابی است که قبل از اجرای کار باید آن را بدانید.

در این نوشته ما کامل روند اجرا را شرح داده و شما را با مراحل و روند کار آشنا خواهیم نمود.

مراحل نصب نورگیر حبابی چگونه است

نکات مهم قبل از اجرای نورگیر حبابی

1:سقفی که احداث می کنیم کاملا آب بند بوده و لوله خروجی آب داشته باشد.

2:نور کافی را از خود عبور دهد.

3:نورگیر حبابی دید مزاحم از بالا و توسط پنجره های مشرف طبقات بالاتر را نداشته باشد.

4:برای برودت و جا به جا شدن هوا پنجره و دریچه ای داشته باشد که به آببندی سقف پاسیو لطمه ای وارد نکند.

5:عایق صدا و حرارتی نیز باشد.

نورگیر حبابی(کوپل) تمامی امکانات بالا را دارا می باشد در این متن سعی شده است مراحل کامل نصب سقف یک پاسیو را در خدمت شما هموطنان

گرامی قرار دهیم.

مراحل نصب نورگیر حبابی

1- مشاوره قبل از اجرا و عقد قرارداد

در ابتدا شما متریالی که برای پوشش سقف حیاط خلوت خود در نظر دارید را انتخاب می کنید سپس با مشاوران خود تماس حاصل می کنید.

مشاوران شرکت پوشش سقف در اثر وفت به حضور شما خواهند رسید و مشورت های کافی و توصیه های فنی مهندسی کار شما را به شما انتقال می دهند.

پس از یک روز کاری طرح و نقشه سقف پاسیو شما خدمت شما ارسال خواهد شد. در صورت رضایت شما قرار داد بین شرکت پوشش سقف و شما منعقد خواهد شد و دستور تولید نورگیر های شما به کارخانه داده خواهد شد.

2- ارسال به کارخانه جهت اجرا

3- ارسال اجناس به محل اجرا

پس از تکمیل اجناس مفاد قرار داد اجناس به همراه اکیپ اجرایی سقف حیاط خلوت شما به محل  پروژه  اعزام می شوند.

4- اجرای نورگیر حبابی

  • مرحله اول:آهنگری و نصب ورق گالوانیزه

تمام اندازه های موجود در نقشه توسط اکیپ اجرایی بر روی اجناس اعمال خواهد شد و ابتدا نصابان شرکت پوشش سقف  دور تا دور کار شمارا اصطلاحا

یک کلاف آهن کشی می کنند سپس داخل این کلاف را به صورت شبکه هایی مربع یا مستطیل نسبت به اندازه نورگیرهای حبابی شما تقسیم بندی می کنند.

rdlj srt \hsd,

  • مرحله دوم: نصب نوگیر حبابی

پس از اتمام آهنگری مرحله نصب نورگیر حبابی  شروع خواهد شد در ابتدا پایه های فایبر گلاس بر روی شبکهای آهنگری شده پیچ خواهند شد

سپس دور تا دور کار و هر جا  که درز وجود دارد توسط ایزوگام آببندی خواهد شد سپس نوبت به مرحله نصب حباب خواهد رسید حباب ها بر روی پایه های فایبر

توسط کلاهک های مخصوص آبندی بر روی سطح پیچها بسته خواهد شد.

نورگیر حبابی

 

از تخصصی ترین امور در ایجاد انواع سقف کاذب پاسیو روش نصب سقف پاسیو است که باید حتما توسط افراد با مهارت و خبره انجام شود. اما به دلیل تنوع در تولید انواع پوشش برای این قسمت از سازه ها نحوه نصب و اجرای این پوشش ها نیز با یکدیگر متفاوت است، در این مقاله با مراحل نصب سقف پاسیو آشنا خواهید شد.

 

نکات مهم قبل از نصب سقف پاسیو

سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت به دلیل ایجاد امنیت و ایمنی بیشتر نصب می شوند به همین دلیل باید در زمان نصب به چند نکته مهم توجه نمود.

  • برای ممانعت از ورود رطوبت به داخل سازه باید حتما این سقف به طور کامل عایق بندی شده و از نفوذ آب به داخل جلوگیری به عمل آید. این کار با ایجاد یک لوله خروجی آب در سقف امکان پذیر است.
  • در روش نصب سقف پاسیو باید از متریالی استفاده شود که به خوبی قادر به عبور نور باشد.
  • از ایجاد دید همسایگان به داخل سازه به خوبی جلوگیری نماید.
  • امکان نصب قسمتی به عنوان تبادل هوا در سقف پاسیو وجود داشته باشد. این قسمت نباید باعث ورود رطوبت به داخل سازه شود. برای این کار باید حتما اطراف آن کاملا عایق کاری شود.
  • سقف ایجاد شده باید به خوبی از ورود آلودگی، رطوبت و تبادل حرارتی جلوگیری نماید. عایق بودن در برابر صدا نیز از ویژگی های مهم در انتخاب سقف است.
  • روش نصب سقف پاسیو با استفاده از نورگیر حبابی و نورگیر سقفی
    روش نصب سقف پاسیو با نورگیرهای حبابی بسیار تخصصی بوده و باید حتما توسط متخصصین انجام شود. انتخاب نوع متریال با نظر سفارش دهنده انجام می گیرد اما باید اندازه گیری ها توسط افراد با تجربه انجام شود. بعد از اندازه گیری دقیق این نورگیر در کارگاه تولید و در محل نصب می شود. برای اجرای سقف نورگیر لازم است که حتما از پایه هایی برای نصب متریال استفاده شود.کلاف کشی پیرامون سقف پاسیو یا حیاط خلوت و یا سقف استخر اولین گام در روش نصب سقف پاسیو است. بعد از آن داخل این کلاف ها به صورت شبکه هایی که بسته به ابعاد نورگیرها دارد تقسیم بندی انجام می شود.

    سقف-حیاط خلوت

    سقف-حیاط خلوت

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    نورگیرحیاط خلوت

    نورگیرحیاط خلوت

  • روش نصب سقف پاسیو و نصب پایه های نورگیر

    بعد از این که کلاف کشی و تقسیم بندی سقف ورودی ساختمان یا پاسیو انجام شد نوبت به نصب پایه های نورگیر است. نصب پایه ها بر روی شبکه به وسیله پیچ صورت می گیرد. ایزوگام نمودن تمامی قسمت ها مانع از نفوذ رطوبت به داخل سازه از این قسمت می شود. در آخرین مرحله نوبت به نصب کلاهک های نورگیر است. در روش نصب سقف پاسیو با نورگیر حبابی این حباب ها بر روی پایه ها نصب و با چسب آب بندی پیرامون آن عایق کاری می شود.

  • قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت نورگیر حبابی

    قیمت سقف پاسیو

    قیمت سقف پاسیو

    سقف-حیاط خلوت

    سقف-حیاط خلوت

    مزیت استفاده از نورگیرهای حبابی

    • این نورگیرها در برابر انواع صدمات احتمالی بسیار مقاوم بوده و در برابر بادهای شدید و یا ضربه استحکام زیادی دارند.
    • تولید این نورگیرها با متریال پلی کربنات با رنگ های مختلف و قابلیت عبور نور به دلخواه باعث می شود تا بهترین فضا برای سکونت یا نگهداری گیاهان برای ساکنان سازه فراهم آید.
    • تعبیه دریچه های تهویه هوا، قابلیت باز شوندگی به صورت برقی و ایجاد سایه مناسب از دیگر مزیت های این نورگیرها است.
    • در روش نصب سقف پاسیو باسقف کوپل هیچ گونه دیدی از طرف همسایگان به داخل این قسمت وجود نداشته و نصب آن ایمنی زیادی به همراه دارد.
    • متریال در این نورگیرها مختلف بوده و از پلی کربنات، ورق های اکریلیک و چند جداره تولید می شود.
    • سقف پاسیو طبقه اول
      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

      قیمت نورگیر حبابی

نکات مهم در زمان نصب سقف پاسیو

در صورتی که در نصب سقف پاسیو طبقه اول  از نورگیرهای حبابی استفاده می نمایید باید به چند نکته مهم توجه کنید

  •  در روش نصب سقف پاسیو استفاده از حباب های کوچک تر نورگیر حبابی باعث افزایش هزینه های نصب این نورگیرها می شود.
  • نورگیرهای حبابی به طرح های مختلفی تولید می شوند که با نظر مشتری و بسته به معماری شهری سازه می توان برای زیبایی بصری بیشتر از انواع آن استفاده نمود. از انواع طرح های نورگیر حبابی می توان به گنبدی، هرمی، مربع، مستطیل و کمانی اشاره نمود.
  • علاوه بر پوشش سقف پاسیو از این نورگیرها می توان برای سقف استخرها، پاساژها، سازه های ادارای و تجاری و بسیاری از مکان های دیگر استفاده نمود.

سوالات متداول روش نصب سقف پاسیو با نورگیر حبابی چگونه است؟

اجرای نورگیر حبابی

یکی از مهم ترین نکات در معماری ساختمان ، تعبیه نور کافی می باشد. به این منظور، می توان از نورگیرهای سقفی استفاده نمود. نورگیر حبابی یا کوپل که به منظور پوشش سقف مورد استفاده قرار می گیرد موجب افزایش زیبایی و حفظ نور محیط می گردد. اجرای نورگیر حبابی در سقف حیاط خلوت ، پاسیو ، منازل مسکونی و آپارتمان امکان پذیر می باشد. این نورگیرها در انواع ثابت و بازشو و با اندازه و رنگ های متنوعی در بازار عرضه می شوند.

اجزای نورگیر حبابی

به طور کلی یک نورگیر حبابی از دو جزء اصلی پایه و حباب تشکیل می شود. در ادامه، این اجزا معرفی شده است.

پایه نورگیر حبابی

پایه نورگیر حبابی از جنس فایبرگلاس می باشد. مقاومت ضربه ای این پایه ها بالا است. به منظور عایق بندی سیستم ، محل اتصال آنها به شیوه مناسبی آب بندی می گردد.

حباب

در اجرای نورگیر حبابی از حباب های با جنس ورق های اکرلیک منعطف استفاده می شود. این حباب ها که به منظور تامین نور محیط مورد استفاده قرار می گیرند در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. به طوری که مقاومت آن حدودا ۱۱ برابر مقاومت ضربه ای شیشه هم ضخامت خود می باشد. این ورق ها ضد UV بوده و مانع عبور اشعه ماورا بنفش می گردند.

سایر اجزای نورگیر حبابی

بازشو زیر سقفی ، توری آکاردئونی و لوله تهویه ، از سایر متعلقات در اجرای نورگیر حبابی می باشند. بازشو زیر سقفی جهت دسترسی بر روی سقف اعمال می گردد. از توری های آکاردئونی نیز در اجرای نورگیر حبابی با بازشو استفاده می گردد تا از این طریق از ورود حشرات موذی جلوگیری به عمل آید. از لوله تهویه نیز همان طور که از نام آن بر می آید، به منظور تهویه هوا استفاده می شود.

مراحل اجرای نورگیر حبابی

اولین مرحله برای آغاز اجرای نورگیر حبابی ، اندازه گیری دقیق محل پروژه می باشد. پس از آن اقدام به شبکه بندی سقف می نمایند. بدین منظور ابتدا دور تا دور سقف با آهن کلاف کشی شده و سپس شبکه بندی انجام می شود. شبکه بندی سقف به منظور اجرای نورگیر حبابی باید با توجه به سایز حباب ها صورت پذیرد.

پس از این مرحله ، پایه های فایبرگلاس نورگیر بر روی کلاف آهنی اجرا شده پیچ می گردد. سپس حباب های آن نصب می شود. شایان ذکر است که به منظور عایق بندی سیستم در برابر باران و گرد و غبار، باید آن را آب بندی نمود.

قیمت سقف پاسیو در تهران چقدر است

مزایای اجرای نورگیر حبابی

از مهم ترین مزایای اجرای نورگیر حبابی امکان استفاده از نور خورشید به منظور روشنایی محیط می باشد. این امر صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های مربوط به آن را در پی دارد. نورگیر حبابی در برابر سرما ، بارش و زنگ زدگی مقاوم است. علاوه بر این در برابر ضربه و خش نیز مقاوم می باشد. نورگیرهای حبابی عایق حرارتی و صوتی هستند. حباب های مورد استفاده در اجرای نورگیر حبابی عایق رطوبتی اند که با عایق بندی درزها و محل اتصالات، کل سیستم از نظر رطوبتی عایق می گردد.

نورگیر حبابی

از دیگر مزایای اجرای نورگیر حبابی می توان به فراهم نمودن امکان دسترسی به فضای بالای سقف و در نتیجه آسان تر شدن نظافت آن اشاره نمود. این نورگیرها قابلیت شست و شو دارند. نورگیر حبابی از تنوع رنگی و شکلی متعددی برخوردار می باشد که این امر علاوه بر زیبایی، امکان انتخاب با توجه به سلیقه مشتری را فراهم می نماید. همچنین می توان در اجرای نورگیر حبابی از ترکیب رنگ های حباب استفاده نموده و به این ترتیب بر زیبایی محیط افزود. در صورت آسیب دیدگی این سیستم ، قابلیت تعمیر آن وجود دارد. سیستم حبابی بازشو موجب تهویه و تبادل جریان هوا می گردد.

قیمت نورگیر حبابی

ساده و یا دو جداره بودن یکی از عوامل موثر بر قیمت نورگیر حبابی محسوب می شود. کیفیت مواد و مصالح مصرفی، بر روی قیمت تمام شده سقف نورگیر حبابی تاثیر گذار است. علاوه بر این، نورگیرهای حبابی از نظر ثابت بودن و یا بازشو بودن دارای قیمت متفاوتی می باشند. از سایر عوامل موثر بر قیمت سقف نورگیر حبابی می توان به تعداد حباب های مورد نیاز برای پوشش سقف اشاره نمود. شایان ذکر است که تنوع رنگی در اجرای نورگیر حبابی بر قیمت آن موثر نمی باشد.

 برای مشاوره بازدید و طراحی رایگان می توانید با مشاوران ما در شرکت پوشش سقف در تماس باشید.

84 / 100

نظرات (٪)

  1. علي اسدي
    تیر 01 1398 \ق.ظ\31 12:38 ق.ظ

    سلام براي تهيه ونصب دريك راهروبه ابعاد١/٢در١٤مترچه كمكي ميتونيدانجام دهيد

  2. اردیبهشت 08 1402 \ب.ظ\31 5:00 ب.ظ

    […] اطلاع از مراحل نصب نورگیر قوسی با ما تماس […]

  3. یوسف
    خرداد 27 1402 \ب.ظ\31 6:32 ب.ظ

    تفاوت سقف نورگیر حبابی و سقف پلی‌کربنات را میفرمایید

    • admin-pushesh
      تیر 27 1402 \ب.ظ\31 4:48 ب.ظ

      سلام تماس بگیر کلیت در طریقه آبندی و قیمت و کارآیی که می خواین از فضای پوشش داشته باشید می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.